Jak reklamować się w Internecie?

Marketing
Jak reklamować się w Internecie?

Obecność w internecie pozwala nam wejść na wyższy poziom reklamowania się i dodanie lokalizacji firmy w Google Maps. Dotarcie i zdobycie klientów w sieci nie jest trudne, ale wymaga dobrze opracowanej strategii i profesjonalnie stworzonej strony internetowej. Dowiedz się jak skutecznie promować firmę w Google i na Facebooku.

Jak zacząć reklamować się w Google?

Jest wiele sposobów na pokazanie swojego biznesu w sieci. Są różne witryny i portale pełniące rolę skupisk wszystkich firm, stanowią niejaką bazę przedsiębiorców z wybranego obszaru. Takie strony - w zależności od ich przeznaczenia - oferują nam szereg możliwości wypromowania swojej firmy. Można wykupić płatną reklamę, pojawiać się na pierwszych miejscach wyszukań firm w danej miejscowości. Można założyć wizytówkę swojej firmy na danym portalu i zakupić dowolny pakiet wyszczególniający stronę na tle innych, np: zmienić kolor wizytówki, dodać logo.

Takich portali w sieci jest mnóstwo, z racji tego, że analogicznie wiele jest firm, które nie posiadają własnej strony internetowej, a mimo to szukają okazji do reklamowania się w internecie. Zatem czy chęć zdobycia popularności i ogłaszania się na takich stronach jest złe? Oczywiście, że nie! Natomiast należy dobrze prześledzić pozycję danej strony promującej w internecie i ocenić, czy warto inwestować w reklamę właśnie w tym miejscu.

Jednak niezaprzeczalnie i bezapelacyjnie, najbardziej skuteczną formą reklamy w internecie jest własna strona internetowa. Stanowi ona bazę do pozycjonowania, które jest o wiele skuteczniejszą formą promowania. Oba rozwiązania nie kolidują ze sobą, ba, każdy, nawet najdrobniejszy wpis o firmie w internecie wpływa w jakimś stopniu na jej popularność. Faktycznym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie jest ilość treści, jaką w internecie można znaleźć na temat firmy. Wpisy w bazach danych, na forach, blogach, na tablicach ogłoszeń - to fundament do dobrego marketingu. Bądź co bądź, wróćmy do tematu własnej strony internetowej, która pozwoli nam zdobyć rzeszę nowych klientów.

Strona w Google na pierwszym miejscu

Nie wszyscy wiedzą jak skutecznie reklamować się w Google. Przypuśćmy, że prowadzisz biznes związany z informatyką w dużym mieście np. w Krakowie. Wykupiłeś pełen pakiet reklamowania się na mieście, na każdym słupie ogłoszeniowym wisi Twoja reklama. Słychać o Tobie w radiu, masz krótką reklamę w lokalnej telewizji i co krok widzisz banner przedstawiający Twoją działalność. Mimo to narzekasz na brak klientów. Kiedy jednak wpisujesz w wyszukiwarce: firmy informatyczne Kraków to widzisz, że w internecie nikt nie zna Twojej firmy.

Zaskoczenie? Niby nie, bo do marketingu sieciowego nie przygotowałeś się odpowiednio, więc zastosowałeś się do rad opisanych na początku tego wpisu, widać Cię wszędzie, na każdej stronie, na której można się zareklamować. Wpisujesz frazę informatyk w Krakowie. Widać Cię? Gdzieniegdzie, na trzeciej, piątej stronie w Google. Zatem jakimi środkami dostać się do TOP 5 w Google?

Tak jak wspomniałem, własna strona internetowa to klucz do skutecznego pozycjonowania.

Jeżeli planujesz się pozycjonować i Twoja strona nie tylko ma spełniać rolę wizytówki firmy, ale też chcesz pozyskiwać nią nowych kontrahentów i klientów - zgłoś się do profesjonalnej firmy informatycznej bądź agencji interaktywnej, która fachowo przygotuje stronę internetową umożliwiającą skuteczne i wydajne reklamowanie się w internecie oraz przygotuje plan, niejaką strategię do dobrego pozycjonowania.

Zatem od czego zacząć? Przygotuj opis swojej działalności, przedstaw wybranej firmie najdokładniej jak potrafisz czym się zajmujesz, jakich klientów szukasz i do kogo kierujesz swoją ofertę. To pozwoli Ci skutecznie pozyskać nowych klientów reklamując się w internecie.

Użytkownicy internetu z dnia na dzień zwiększają intensywność korzystania z dobrodziejstwa sieci, internauci częściej korzystają z mobilnych urządzeń, dzięki czemu mogą odnaleźć Cię niemal o każdej porze i z każdego miejsca na Ziemi. To samo w sobie stanowi potęgę internetu. Osoba, która usłyszy o Twojej firmie od swojego znajomego, zobaczy Twoją reklamę na słupie ogłoszeniowym, czy po prostu przejeżdżając obok siedziby firmy ujrzy tablicę z nazwą Twojej działalności - będzie chciała znaleźć więcej informacji na Twój temat. Gdzie? W internecie!

Dobra i skuteczna kampania reklamowa w sieci

Masz biznesplan, masz wizję reklamy i wiesz, do kogo ją kierujesz? Świetnie! Strona internetowa jest w fazie wykończenia? Jutro będzie oddana? Super! To kiedy mogę się spodziewać wyników w wyszukiwarce? Kiedy będę pierwszy w Google? Też jutro? Może pojutrze?

Niestety, musimy ostudzić Twój zapał. Pozycjonowanie to proces długotrwały, trzeba się uzbroić w cierpliwość i powoli wdrażać przemyślany plan marketingowy. Zdobycie klientów może trochę potrwać, dlatego im wcześniej rozpocznie się pozycjonowanie, tym lepiej. Skuteczność i jakość pozycjonowania zależy również od tego, czy dobrze napisana jest strona internetowa. Nawet, jeżeli wizualnie sprawia wrażenie bardzo profesjonalnej, to od strony kodu może być beznadziejna do tego stopnia, że Google nawet jej nie zaindeksuje.

Dlaczego tak się dzieje? No, programiści, tak jak ludzie w innych branżach, dzielą się na tych lepszych i gorszych, więcej nie trzeba tłumaczyć. Im kod jest lepszy, bardziej przejrzysty, tym lepiej, łatwiej i szybciej jest pozycjonować stronę. Trzeba pamiętać, że kod należy też optymalizować, musi być łatwo skalowalny, podatny na nowe rozwiązania. To wszystko przekłada się na cenę, która nieraz może okazać się kilkakrotnie wyższa niż zakładał przedsiębiorca. Za wysoki poziom się płaci, dobre jakościowo strony internetowe potrafią wytrzymać kilka, być może kilkanaście lat w zależności od zastosowanych na nich funkcjonalności. Amatorsko czy nawet półamatorsko napisana strona www nie gwarantuje takiego wyniku. Profesjonalna witryna internetowa cechuje się możliwością rozbudowy, przejrzystym kodem, co skutkuje szeregiem dóbr, o których niżej.

Dlaczego warto zgłosić się do profesjonalisty w sprawie strony www?

Jak wspomniałem - szereg udogodnień.

Przykładowo chcesz zmienić firmę zarządzającą stroną. Nowa firma też się będzie cenić za opiekę nad witryną, cena/koszt takich usług będzie uzależniony od jakości kodu strony - niewykluczone, że przy złej jakości kodu doświadczone firmy nie będą chciały podjąć współpracy. Dobrze napisana strona internetowa to ułatwienie zarówno dla programistów przejmujących projekt jak i dla jej właściciela, który będzie wydawać na stronę mniej, co de facto - wyjdzie na to samo, gdyby za stronę zapłacił mało, a później musiał inwestować krocie. Porównać to można do zachwalanego samochodu, który ma 25 lat, kosztuje 2300 zł i jest określany mianem igły - a po roku za równowartość złotych zainwestowanych w naprawy wynosi już kilka takich "igieł".

Wracając do tematu. Korzyść dot. zmiany zarządzającym stroną mamy za sobą. Kolejne: rozszerzanie strony. Przypuśćmy, że chcesz dodać formularz kontaktowy, który wcześniej nie był przewidziany. Lub galerię zdjęć, bo zwiększył się asortyment firmy. Być może to tylko dodanie ikonki firmowego Facebooka, którego założyłeś. Bądź wszystko jednocześnie. Co jeżeli strona jest złej jakości? Co jeśli twórca nawet nie przewidział takiej możliwości, napisał stronę bardzo "sztywno", co w efekcie uniemożliwia dodanie nowych pól. Co wtedy? Porzuć plany lub zainwestuj w nową stronę. Takie są realia kierowania się niższymi kosztami.

Nie zrażaj się wysokimi kosztami za strony czy sklepy internetowe. Sprawdź opinie firm i agencji interaktywnych, przekonaj się, czy na pewno są warci wydanych pieniędzy, zasięgnij opinii na ich temat i na tej podstawie podejmij decyzję o współpracy. Efekt będzie zadowalający i nie narazisz się na zmianę strony internetowej już po roku. Pamiętaj, że należy mieć na uwadze fakt, iż firmy się rozrastają. Być może nie planujesz ekspansji rynku, ale kto wie, jak bardzo daleko uda Ci się zajść. Dobra strona internetowa stanowi wizytówkę firmy, dlatego pamiętaj aby była łatwa do rozbudowania, tania w utrzymaniu i żebyś miał dostęp do samodzielnych zmian treści, a także dodawania nowych stron. Przykładowo, panel CMS Made Simple umożliwia administrowanie stronami w łatwy, przyjemny i intuicyjny sposób. Warto jest wydać więcej za pierwszym razem i później mieć niższe koszty utrzymania, niż zapłacić na początku tanio, a później przejść ścieżkę pełną błędów, których naprawa jest warta fortunę.

Mam stronę internetową, jak zacząć pozycjonować?

Najlepiej jest podjąć się pozycjonowania w firmie, która stworzyła stronę internetową. SEO służy do optymalizacji kodu strony www pod kątem pozycjonowania. Google analizuje budowę strony internetowej, im bardziej profesjonalnie została stworzona, tym łatwiej będzie ją pozycjonować z lepszymi wynikami. Jest wiele sposobów podnoszenia strony w wynikach wyszukiwania. Zawsze warto zapytać potencjalnego partnera w pozycjonowaniu o dotychczasowe doświadczenie i jego efekty lub zebrać opinie z otoczenia firmy. Agencje często prezentują swoje porftolio i realizacje, zatem można sprawdzić strony przez nich wyprodukowane i to, jakie miejsca te witryny zajmują w przeglądarkach.

Przez start w pozycjonowaniu przeprowadzi Cię firma zajmująca się właśnie pozycjonowaniem. Należy pamiętać, że SEO to nie to samo co marketing. Dojście do klienta rozkłada się na wiele powierzchni, m.in. marketing, który można prowadzić również za pośrednictwem social mediów, np. Facebooka czy Instagrama. Pamiętajmy, że trzeba dopasować się do panujących trendów, jeżeli chce się być na czasie i zbierać satysfakcjonujące wyniki, które - mamy nadzieję - przełożą się na przyrost liczby klientów.