Poradnik

Jak zaistnieć w internecie?


Strony internetowe, media społecznościowe, fora i zakupy online. To zaledwie garstka tego, co oferuje nam internet. O jego potędze może świadczyć wpływ na dzisiejszy marketing. Reklamy drukowane są powoli wypierane przez ich elektroniczne wersje. Dowiedz się jak skutecznie promować firmę w internecie.


Znajdź moją firmę w internecie

Mówi się, że jeżeli firma nie występuje w wynikach wyszukiwania Google, to nie istnieje.

O ile z jednej strony jest to przesadzone, o tyle z drugiej ani trochę. Aktualnie niemal każda osoba ma dostęp do internetu, coraz więcej ludzi korzysta z niego poza domem - za pomocą urządzeń mobilnych. Zdarza się, że mijając dany lokal zapamiętujemy tylko jego nazwę, wpisujemy ją w Google i tam szukamy reszty interesujących nas informacji. Obecność w sieci daje przewagę nad firmami, które w niej nie są, niezależnie jak dobrej jakości asortyment owe firmy posiadają.

Najdrobniejsza aktywność w internecie pozwoli zrobić pierwszy krok w celu zatrzymania obecnych klientów, a przede wszystkim pozyskania nowych. Oznaczenie firmy na mapach internetowych i założenie konta w serwisie społecznościowym może być dla firmy krokiem milowym, który spowoduje, że zaczniesz być dostrzegany w sieci.

Niestety, często to nie wystarcza. To w jakim stopniu jesteś widoczny/a w sieci zależy głównie od konkurencji w danej branży. Przedsiębiorstwo, którego oferta jest nietypowa, ze względu na mniejszą rywalizację w danym polu - ma łatwiejszą drogę do wspięcia się na szczyty przeglądarek. Jednocześnie firmy, których działalność jest powszechnie znana - toczą prawdziwą batalię o górne pozycje w Google. Fryzjerstwo, kosmetologia, roboty wykończeniowe, mechanika samochodowa, firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych.. Można wymieniać bez końca. Konkurencja rośnie z dnia na dzień, bez promocji firmy jest się z góry skazanym na porażkę. Promowanie swoich produktów w internecie to konieczność. Jednak plakaty, ulotki, emisje z reklamą w telewizji czy radiu to kosztowna sprawa, która dodatkowo nieraz wymaga przejścia przez różne, często długotrwałe procedury. Nowych firm często nie stać na taką promocję firmy. Wtedy z pomocą przychodzi internet.

Pozycjonowanie sposobem na reklamę

Inwestycja w reklamę w internecie jest jedną z najtańszych i najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych form zdobywania nowych klientów. Dobrze pozycjonowana strona internetowa stanowi główną wizytówkę i źródło wiedzy dla potencjalnego klienta. Powszechność sieci wpływa na skalę dostępu do niej z wielu miejsc. Dzięki Hotspotom (otwartymi punktami dostępu) możemy łączyć się z siecią bezprzewodową na dworcach, w kawiarniach, w hotelach czy centrach handlowych. To wszystko sprawia, że rynek w internecie pozostaje otwarty i łatwo dostępny dla klientów. Tak więc decydując się na pozycjonowanie zwiększasz swoje szanse na wyszukiwalność firmy w sieci.

Planowanie marketingu internetowego

Podczas drogi na szczyt spotkasz się z takimi określeniami jak pozycjonowanie i SEO. Ale co to właściwie jest to pozycjonowanie? Otóż: to szereg działań, które docelowo mają zwiększyć popularność Twojej firmy i sprawić, że będziesz bardziej rozpoznawalny w sieci. Zatem nie trzeba szeroko tłumaczyć jakie są korzyści z pozycjonowania się w internecie. Natomiast warto, a nawet trzeba wspomnieć, że nie jest to proces łatwy. Jak wyżej wspomniałem: przebicie firmy w internecie zależy od branży, w której się znajduje. Trudniej jest się pozycjonować, jeżeli konkurencja jest wysoka. Przy takiej formie reklamowania w internecie najważniejszą kwestią jest organizacja i dobrze zaplanowana strategia. Odpowiednia budowa połączeń (link boulding) czy dobra forma marketingu (connect marketing) to tylko część drogi do sukcesu. Nie obejdzie się bez sumiennej analityki internetowej, sprawdzania fraz, doboru słów, które mają jak najtrafniej wypromować firmę. Ostatnią, ale bardzo istotną kwestią pozycjonowania się jest SEO - o czym za chwilę. Jak widać lista kroków w drodze po klientów jest długa, zawiła i wymaga olbrzymiej kreatywności i dobrej organizacji. Dlatego na rynku można spotkać firmy, które specjalizują się wyłącznie w marketingu internetowym i odpowiadają za to, aby strony ich klientów podbijały rynek. Najlepszym sposobem na skuteczne pozycjonowanie jest zgłoszenie się do takiej agencji specjalizującej się w tych działaniach.

Więcej informacji na temat pozycjonowania znajdziesz na stronie agencji interaktywnej

Strona internetowa i SEO - jak zacząć?

Nierozerwalnym elementem każdej strony internetowej jest domena. To ona ma szczególne znaczenie w kwestii pozycjonowania, trafny dobór domeny umożliwi Ci wskok w przeglądarce nawet o kilka stron wyżej, ponadto oferuje swoiste poczucie władzy nad Twoją branżą. Niestety, ze względu na ogromną konkurencję w internecie należy pamiętać, że nie każda domena musi być wolna. W celu sprawdzenia jej dostępności wystarczy udać się na jedną z wielu dostępnych w sieci wyszukiwarkę domen i sprawdzić, czy wybrany adres internetowy jest jeszcze wolny.

Strony internetowe występują w różnych formach - prostych wizytówek bez podstron przez witryny z galerią zdjęć i aktualnościami po potężne i rozbudowane serwisy/aplikacje internetowe i sklepy online. W zależności od funkcjonalności strony tworzona jest wycena i czas realizacji strony. Obecnie na rynku znajduje się wiele firm oferujących profesjonalne tworzenie stron. Poza firmami działają też programiści (często amatorzy), którzy oferują stworzenie witryny za cenę znacznie niższą niż agencje internetowe. Na takie ogłoszenia można się natknąć na forach czy grupach społecznościowych. Należy mieć na uwadze, że nawet, jeżeli strona autorstwa programisty z takiego ogłoszenia będzie wyglądać zachęcająco, to nie znaczy, że będzie poprawnie stworzona począwszy od jej fundamentu. Zatem czy warto zamawiać strony od takich programistów i szukać ofert www na forach? Zdecydowanie nie.

Agencje specjalizujące się w tworzeniu stron internetowych zapewnią dobrą i funkcjonalną witrynę działającą przez lata. Gwarantują przemyślaną strukturę strony, zaplanowany rozkład elementów i zdjęć oraz przyciągający klientów, unikalny design. Często oferują również pozycjonowanie z optymalizacją SEO. SEO, SEO i SEO, a co to właściwie jest? SEO to z angielskiego search engine optimization, to udoskonalanie i modernizacja strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Działania podejmowane w celu osiągnięcia przez stronę www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO jest niezbędna, aby rozpocząć pozycjonowanie.

XXI wiek umożliwia nam komunikację z wdrożeniowcem strony internetowej za pośrednictwem telefonu czy internetu. Taki komfort pozwala na zamówienie stworzenia strony internetowej w innej lokalizacji niż miejsce zamieszkania. Przykładowo mieszkaniec Śląska może zlecić wykonanie strony internetowej firmie z Krakowa czy odwrotnie. Dzięki dostępnym narzędziom i programom do komunikacji można konsultować proces tworzenia strony rozmową przez telefon lub internet, włącznie z czatem i wysyłaniem e-maili.

Jan Kowalski

front-end developer

Suspendisse pretium, urna sed porttitor auctor, orci diam vulputate sapien, ac ultrices justo turpis ut mi. Aenean eu tempor quam.



Sprawdź pozostałe wpisy