Jak się pozycjonują strony w Google?

SEO
Jak się pozycjonują strony w Google?

Jak pozycjonować strony?

Wiele osób w dzisiejszych czasach ma dostęp do internetu w każdej chwili, z niemal każdego miejsca - umożliwiają to urządzenia mobilne jak smartfony, laptopy czy nawet zegarki. Coraz częściej możemy zauważyć jak bardzo ludzkość zżyła się z internetem i jak z czasem bez niego czujemy się bardziej bezsilni. Współcześnie dzienna dawka informacji z kraju i ze świata jakie do nas docierają, równa się ilości informacji, które jeszcze sto lat temu człowiek otrzymywał w trakcie jednego roku. Możemy w każdej chwili sprawdzić pogodę na jutrzejszy dzień, poznać wyniki meczów czy losowania lotto oraz wyszukać potrzebne informacje w mgnieniu oka, zamiast udać się do biblioteki i szukać w książkach. Jednogłośnie i z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, że życie w XXI wieku bez internetu byłoby niemożliwe. Za powszechne źródło wszystkiego w internecie uważa się Google, a dokładniej wyszukiwarkę, która kompletuje wszystkie informacje z internetu i przedstawia je nam w formie listy, jako odpowiedzi na nasze zapytanie.

Z pewnością każdy zwrócił uwagę, że przeglądarki internetowe ukazują nam informacje w pewnej, określonej kolejności. Często szukając danego produktu, ukazuje się lista firm, sklepów, które takowy posiadają w ofercie. Gdy jesteś przejazdem w Krakowie i chcesz wybrać się do fryzjera - szukasz informacji na ten temat w Google i otrzymujesz niekończącą się listę salonów fryzjerskich w tym mieście. Często wybór pada na firmy, które w wynikach wyszukiwania plasują się jako pierwsze lub widnieją w górnych wynikach Google. Można stwierdzić, że jest to rozwiązanie na promowanie swojego biznesu. Trafnie. Aktualnie jest to jeden z najlepszych i najczęściej wybieranych sposobów na reklamowanie swojej firmy, swojej działalności. Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, możesz pomyśleć o pozycjonowaniu jej w wyszukiwarkach.

Jak być wysoko w Google?

Pomysł wydaje się rewelacyjny, tylko jak być pierwszym w wyszukiwarce Google? Trudność takiej drogi jest uzależniona od konkurencji Twojej firmy w internecie. Google przygotowało pełen zestaw wyspecjalizowanych narzędzi przeznaczonych właśnie do podnoszenia swojej pozycji w Google. SEO, SEM, to tylko garstka rozwiązań, które pomogą nam być wyżej w wynikach Google. W parze z tym idą dziesiątki programów służących do analizy pozycji w rankingu Google, są prowadzone również płatne kampanie reklamowe, których wykupienie gwarantuje wyróżnione miejsce w przeglądarce strony internetowej. Sposobów jest wiele! Możemy m.in. wykreować swoją wizytówkę w Google i dodać się do listy firm oraz oznaczyć się w mapach Google, możemy zlecić pisanie treści prawdziwym specjalistom od pozycjonowania, powierzyć agencjom interaktywnym podnoszenie naszej strony z pomocą odpowiednich narzędzi SEO czy samemu zastosować wiele rozwiązań, dzięki którym pojawimy się w górnych wyszukiwaniach Google, Bind, Yahoo i wielu innych przeglądarek.

Im dłużej istnieje domena, tym lepiej

Można rzec - jak wino. Na wpływ pozycjonowania ogromne znaczenie ma długość czasu istnienia i funkcjonowania domeny. Gogle oraz inne przeglądarki potrzebują czasu na dokładniejsze zapoznanie się z domeną oraz jej uwiarygodnienie. Nie powinno się oczekiwać, że po miesiącu, dwóch od uruchomienia strony znajdziemy się w czołówce wyszukiwarek. Jednocześnie nie jest powiedziane, że po parunastu latach wyprzesz rywali i będziesz w wyszukiwarce pierwszy, bo Twoja strona przeżyła "najwięcej" dotychczas. Czas przebicia się do górnych wyników jest uzależniony od konkurencji, ilości istniejących już witryn www o podobnej tematyce co nasza. Nie możemy więc pozostawić wszystkiego przypadkowi. Aby poprawić skuteczność reklam trzeba przede wszystkim zainwestować i poświęcić czas na przygotowanie odpowiednich treści, rozważne umieszczenie ich na stronie oraz rozplanowanie strategii, która skutecznie umieści nas wysoko w Google.

Analogicznie do czasu istnienia domeny możemy liczyć na liczbę odwiedzin naszej strony oraz linkowania jej na innych forach, witrynach, stronach i sklepach internetowych czy serwisach społecznościowych. Wysoką wartość dla pozycjonowania ma umieszczanie naszych linków na stronach związanych z naszą tematyką. Przykładowo, jeżeli rozwijamy biznes w zakresie odzieży, ubrań i obuwia to z promowaniem będziemy celować w takie właśnie serwisy. Należy to jednak robić bardzo umiejętnie, gdyż niewłaściwy sposób reklamowania naszej strony może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego i nasza strona straci w oczach przeglądarek (np. poprzez pogrubianie kluczowych fraz, natężenia linkowania, ilość treści). W sieci możemy spotkać się z różnymi określeniami linkowania. Zazwyczaj najczęściej spotykamy mocne linki SEO albo seo linkowanie. Chodzi właśnie o promowanie naszej strony na innych serwisach. Takie działania również należą do optymalizacji stron, jest to jedno z narzędzi wspomagających pozycjonowanie. Dla niektórych pozycjonowanie w internecie jest wręcz zdobywaniem linków, można to porównać do gier komputerowych i zdobywania w nich punktów - im więcej uda nam się podlinkować naszą stronę, tym częściej zdobywamy punkty. Jak jednak wspomniałem, trzeba to robić rozważnie i stawiać na dobrą jakość linkowania, nie chcemy, aby trafiły nam się punkty ujemne.

Mapa strony i odpowiedni hosting

Mapa kojarzy nam się z rozkładem elementów na płaszczyźnie. Tak jest również i w przypadku mapy strony internetowej, tzw. sitemap. Tutaj jednak niekoniecznie przedstawiamy ją w sposób wizualny i graficzny, jak to ma miejsce chociażby w Google Maps czy na zwykłych, drukowanych broszurkach. Sitemap to zbiór informacji o stronie internetowej, szybka analiza mająca na celu prezentowanie informacji przeglądarkom. W mapie strony znajdzie się przede wszystkim struktura witryny internetowej, ukazująca główne strony witryny oraz ich podstrony, określane potocznie relacjami rodzinnymi: rodzic - dziecko.

W przypadku map stron www zapisujemy je w formacie XML. Odpowiednia ich interpretacja pozwala szybciej odczytać zawartość witryny przeglądarkom, zapewni to nam też większą wiarygodność, jeżeli stworzona przez nas mapa jest dokładna. Pytaniem pozostaje, jak stworzyć mapę strony? W sieci można znaleźć wiele generatorów online, które sitemap tworzą za nas. Wystarczy podać adres strony internetowej, a program na podstawie domeny sam przejrzy zawartość witryny i przekaże nam gotowy plik do pobrania, który możemy na stronie osadzić.

Warto jednak to zadanie powierzyć agencji informatycznej, która stronę tworzyła. Agencja interaktywna czy agencja interaktywna to tak naprawdę zbiór specjalistów, którzy zawodowo przeglądają strony internetowe przez narzędzia do SEO, wyszukując niedociągnięć i automatycznie je poprawiając. Nie musisz się zatem martwić o to, czy wszystkie wskazówki wykonałeś dobrze. Marketing internetowy pozostaw agencjom kreatywnym.

Omówiliśmy niemal wszystkie elementy, które wspomogą skuteczne pozycjonowanie naszej strony. Nie poruszyliśmy natomiast najważniejszej kwestii poza samym stworzeniem witryny. Mianowicie - hosting. Podobnie jak w przypadku stosowania mocnych linków - trzeba mieć ten krok dobrze zaplanowany. Wiadomo, że strona internetowa musi mieć swoje miejsce w sieci, czyli dom, z którego wychodzi na świat. Zarówno jak w świecie rzeczywistym tak i w wirtualnym: dom może oferować różne standardy. W internecie ofert firm hostingujących jest od groma, wystarczy wpisać frazę hosting w internecie, żeby zapewnić sobie przeglądanie ofert przez cały dzień. Jednak nikt nie poświęca aż tyle czasu na szukanie dobrej oferty, dlatego dobrze jest zapytać o zdanie i polecenie dobrego hostingu.

Trzeba mieć na uwadze, że możemy trafić na różne oferty dot. utrzymania strony w sieci. Niektóre wyglądają korzystnie finansowo, inne prezentują rzekomo znakomitą, dużą prędkość. Jeszcze inne dodają nam w gratisie domenę i skrzynki mailowe. Brzmi świetnie, zatem szykuje się problem zbyt dużego wyboru? Niekoniecznie, pół z tych ofert możemy odrzucić po tym, jak dopatrzymy się małych druków albo niezliczonej ilości popularnych gwiazdek. Zatem jak wybrać dobry i tani hosting? Niskie opłaty i tani hosting może być faktycznie tani, ale tylko przez pierwszy rok. Wiele jest kuszących ofert, które proponują nam rok utrzymania strony w kwocie 30 zł, licząc w tym szybki hosting, dostęp FTP i bazę danych MySQL z panelem administratora domenę .pl, a nawet certyfikat SSL. Skuszeni taką ofertą czujemy się dobrze do momentu płatności następnego rachunku przedłużającego utrzymanie strony w internecie. Wtedy koszt utrzymania strony na serwerach może być liczony już w setkach złotych.

Jeżeli zleciłeś stworzenie strony internetowej agencji interaktywnej - upewnij się, czy mają w ofercie własny hosting. Jest to dobre i coraz częściej pożądane rozwiązanie, gdyż często takie firmy posiadają spore zaplecze serwerowe i oferują naprawdę szybkie i tanie hostingi. Dodatkowym atutem jest fakt, że tym samym wszystkie Twoje usługi są przechowywane w jednym miejscu. Niezależnie czy chcesz wnieść poprawki na stronę internetową, dodać certyfikat SSL czy podkręcić prędkość serwera - zgłaszasz się pod ten sam numer telefonu.

Prędkość wyświetlania się strony internetowej to także jeden z głównych czynników wpływających na pozycjonowanie, w następstwie tego inwestowanie w dobry hosting jest rozwiązaniem wspomagającym swoją witrynę. Jednak niezależnie od pozycjonowania należy mieć na uwadze, że każde odwiedziny naszej strony są dla nas szansą pozyskania nowego klienta i kontrahenta. Wolne ładowanie się strony i reszty treści może zaprzepaścić naszą szansę, dlatego w tym wpisie dowiedziałeś się jak wpłynąć na pozycjonowanie strony i jaką stroną internetową możesz zachęcić nowych klientów.